Opstart

Opstartssamtaler forud for start i institutionen

I forbindelse med opstarten i Daginstitutionen Alfred Nobel modtager mail fra os med velkomstbrev.

Vi skal sammen med jer finde dato til rundvisning.

Opstartssamtalen holdes forud for opstart i institutionen.

Under samtalen fortæller i om jeres barn, vi har også forberedt spørgsmål,  vi afstemmer forventninger og aftaler hvordan opstarten forløber.

Samtalen er uden børn og helst med alle forældremyndighedsindehavere. er det ikke muligt for vuggestue forældre, at få passet jeres barn, laver vi en aftale herom.

Besøg i institutionen forud for start

Vi opfordrer til, i kommer på besøg inden opstart. Hvis I forældre har uafklarede spørgsmål efter opstartssamtalen, kan i altid kontakte institutionen igen.

3 måneders samtale efter institutions start

Cirka 3 måneder efter dit barn er startet i institutionen, holder vi en 3 måneders samtale. Her taler vi om, hvordan opstarten er gået, afstemmer forventninger igen, her vil vi også gennemgår trivselsevalueringen, vi udarbejder 2 årlige trivselsevalueringer  i vuggestueregi. I børnehavedelen vil vi have  dialog om sprogvurderingen, og barnets opstart, vi trivselsevaluerer i børnehavebørn 1 gang om året.  Vi aftaler i fællesskab, hvilke fokuspunkter vi skal have for jeres barn den kommende tid. Det kan eksempelvis være den sproglige udvikling, den motoriske udvikling, afsked med jer eller lignende.

Sprogvurderingen laver vi inden barnet fylder 3,2 år.