Sådan arbejder vi

ICDP en relationel tilgang til børn og forældre

ICDP programmets 8 samspilstemaer er grundlaget for vores pædagogiske tilgang. Det betyder i praksis, at vi har et stort fokus på at arbejde med børnenes indbyrdes relationer, ligesom vi ser, hører og prøver at forstå de intentioner og initiativer som hvert enkelt barn kommer med.

Hvert barn ser vi som værende unik, og vi ser det derfor som vores opgave at få alle til at blomstre i de relationer, fællesskaber og samspil som barnet indgår i.

Forældresamarbejdet er ligeledes båret af tankerne fra ICDP, hvor vi i samarbejde med jer forsøger at blive klogere på, hvad der skal til for at dit barn trives og udvikler sig.

Læringsmiljøer

Vi har stort fokus på at skabe de rette læringsmiljøer, vi ændre på det der ikke virker, og sætter nye tiltag i gang. vi er også pædagogisk optaget at, skabe nye læringsmiljøer sammen, fordi vi er en ny institution, og derfor  har en helt unik mulighed for at bygge op fra starter. Vi har fokus på sproglig udvikling, som vi understøtter af piktogrammer, og billeder af forskellig karaktere. vi har et særligt blik for idræt og krop samt bevægelse, lige fra selvhjulpenhed til vilde lege, via de 18 grundbevægelser om er: gå løbe gribe balancere vippe krybe kravle klatre springe hoppe hinke trække skubbe trille snurrer synge og svinge.

Opsporingsmodel og trivselsevaluering

Her kan du kan læse mere om opsporingsmodellen på Aalborg Kommunes hjemmeside.